Nové změny v jízdním řádu jí pocit pohody v dopravě do zaměstnání a zpět domů určitě nepřinesly. „Dříve mi jel autobus v 18 hodin z Horního Adršpachu a za třičtvrtě hodiny jsem byla doma v Olivětíně,“ vzpomína Alena Rulcová na cestování před zavedením IREDA. „Když musím jet kvůli delší uzávěrce později, tak mi jede vlak v 18.18, ale do toho si můžu vybrat, jestli strávím čekání na přípoj třičtvrtěhodinou v Teplicích na Nádraží nebo hodinou v Meziměstí,“ dodává, a upřesňuje, že v tom teplickém je aspoň teplo.
Jana Rulcová má domovskou poštu v Broumově, ale jako administrátorka pracuje v rámci pracovní doby na různých poštách podle potřeby. O cestování po Broumovském výběžku tedy ví hodně. Ale Adršpach v nevýhodnosti návaznosti spojů vede. Když má být o půl osmé na pracovišti musí vyrazit v 5:15 z Olivětína a v Meziměstí čeká dvacet minut na autobus do Adršpachu. Kdyby jela z Meziměstí do Adršpachu vlakem, tak musí čekat 40 minut v Teplicích nad Metují. „Zpátky do Olivětína jezdím v 16.55 do Meziměstí, kde má, čtyři minuty na přípoj do vlakový do Olivětína. Když se autobus zpozdí, což se stává občas, tak můžu čekat hodinu v Meziměstí anebo jet až do Broumova a odtud domů do Olivětína,“ říká.
Když měla Alena Rulcová před dvěma roky připomínky ke změnám v jízdních řádech, tak se odpovědi dočkala až po třech měsících. Doufá, že dnešní připomínky starostů dotčených obcí vezmou zástupci rychleji OREDO v potaz…
Na závěr dodala, že se už nemůže dočkat léta, kdy to má s dopravou nejrychlejší: těch 26 kilometrů z Olivětína do Adršpachu urazí na kole za 80 minut.