Železnice přes Otovice a Meziměstí by jí umožnila levnější přepravu materiálu k odběratelům. Firma plánuje příští rok začít hned za česko-polskou hranicí v obci Scinawka dvacetiletou těžbu vysoce kvalitního štěrku na výstavbu silnic a železnic ve střední Evropě. V případě souhlasu všech stran by se po nové trati mohlo začít jezdit v roce 2010 a tak zde možná po letech zavládne opět čilí dopravní ruch.


Ti kdo se ale zúčastnili sobotního výletu spojeného s prohlídkou někdejší trati ale nejsou příliš optimističtí.


„Myslím, že ve sportce mám větší šanci vyhrát první cenu, než že bych tudy jel vlakem do Polska. Ledaže by vlak odsud jel přes Meziměstí do Polska, to by bylo tak na druhé pořadí ve sportce,“ domnívá se jeden z diskutérů. Další upozorňuje na skutečnost, že všechny mostky na české straně jsou v dezolátním stavu. „Zůstala z nich pouze konstrukce, která se nedá odnést. A co se týče stavu, tak podloží jsou hodně špatně znatelné, na jednom místě je podloží rozorané a na dalších místech jsou pastviny. Pokud by čistě náhodou měla být doprava obnovená, stálo by to slušný prachy,“ nepochybuje jeden z účastníků sobotního výletu, který zároveň upozorňuje, že v Polsku, kde chybí celý úsek až do obce Ścinawka Średnia, je situace ještě horší než na české straně.


„Velká škoda, že tento úsek tak pustne. Myslim, že pro cestu do Polska by to zde bylo ideální. Rozhodne bych jel radši vlakem nez gumokolem. Snad se dočkáme, že zde železniční dopreava bude obnovena,“ věří další.